תקינה בישראל | אופניים חשמליים

Chanan Rosin כללי Leave a Comment

תקינה בישראל | אופניים חשמליים

 

ביולי 2014 התיר שר התחבורה לרכוב על אופניים חשמליים שעומדים בין השאר בתנאים הבאים:

  • עומדים בתקן אירופאי EN15194 או תקן ישראלי ת"י 1117 (חלק חמישי)
  • מהירותם לא עולה על 25 קמ"ש. משהגיעו האופניים למהירות 25 קמ"ש, תופסק פעולת המנוע
  • הספק המנוע הוא עד 250 ואט
  • הפעלת המנוע מחויבת להיות בעת הדיווש בלבד על ידי חיישן דיווש (PAS – Pedal Assistant System)

מצערת התאוצה – היא נגד משתנה המחובר לבקר המנוע ומספק זרם נמוך כדי להפעיל את הטרנזיסטורים שמספקים את כוח העבודה למנוע (חוקי בישראל עד מהירות של 6 קמ"ש)

חיישן הדיווש – הוא יחידת מגנטים וסליל המספקת מקצבי זרם נמוך (pulse) לבקר, שבהתאם מספק את עצמת הזרם למנוע.

האופניים החשמליים הוגדרו באופן רשמי כ-"אופניים בעלי מנוע עזר". על פי התקנות שנכנסו לתוקפן ב 18 במאי 2016, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 ומעלה בלבד. מותרת הרכיבה על שבילי אופניים או על הכביש בהתאם לחוקי התנועה, ואסורה הרכיבה על המדרכה. חובת חבישת קסדה עד גיל 13. לאחר גיל 13 חובת הקסדה תקפה לדרכים בין עירוניות או ברכיבה ספורטיבית.

על פי החוק החדש רוכב אופניים חשמליים ללא קסדה יחויב בקנס, רוכב אשר ידבר בטלפון בזמן נהיגה או יעבור באור אדום יקבל קנס כמו נהג ברכב.

יש לשים לב תמיד על האופניים ובמיוחד הסוללה שלך, כי יש מגפה עצומה של גניבות בארץ. הסוללה היא המרכיב היקר ביותר באופניים החשמליים, והינה הרכיב הרגיש ביותר לשינויי טמפרטורה וזעזועים. כדי לאפשר טעינת הסוללה גם מבלי לקרב את האופניים למקור החשמל, נהוג לאפשר שליפה והרכבה מהירים של הסוללה מהאופניים. לאור מחירה הגבוה, סידור כזה הופך אותה לגניבה במיוחד, לכן קיימים אופניים חשמליים בהם מתוכנן מראש חלל מיוחד בשלדה, בדרך כלל במוט המרכזי שלה, חלל אליו מוכנסת הסוללה שממדיה הותאמו לגודל החלל.

 

LaBatteria מייצרת מייבא ומשווקת סוללות ליתיום-יון רבי עוצמה, בעלי תכונות ואיכות מצויינות , ובמחירים חסר תקדים. אנו עושים מעל ומעבר לספק השירות והמוצרים הכי טובים עבור לקוחותנו. כיום אנחנו מתמקדים בסוללות עבור אופניים חשמליים.‎ תעשו LIKE בפייסבוק שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *