שאלות נפוצות

צרו איתנו קשר אם יש לכם כל שאלה נוספת…

לאופניים החשמליים הגבלה מכאנית של 25 קמ"ש כנדרש בחוק ולפי תו-התקן אך המהירות הפוטנציאלית הממוצעת של מערכת חשמל 36V הינה 32 קמ"ש מה שמלמד על יכולת ההאצה וסחיבת המשקל שלהם.

הטווח לנסיעה בפידול חשמלי עד 55 ק"מ במישור לאדם במשקל 70 ק"ג

המרחק המקסימאלי תלוי בגורמים רבים ! משקל הרוכב, שיפוע הנסיעה, שימוש במצערת , כמה מדוושים ,  ואפילו הטמפרטורה בחוץ..

תלוי בשימוש. בשימוש נכון ושמירה על אורך החיים של הסוללה – 1000 טעינות ,  משמע בערך 2-3 שנים.

שמתם לב לאחרונה כי אין את כל הכח באופניים החשמליים שלכם כמו שהיה פעם, במיוחד ברכיבה בעליות?

צריך להטעין את הסוללה לעיתים תכופות יותר כיון שהוא לא מחזיק לטווח הצפוי?

שני המקרים הללו הם סימנים ברורים שחיי הסוללה שלכם לקראת סופם ומומלץ לרכוש סוללה חדשה.

כן , בין הגילאים 14-16 קיימת חובת חבישת קסדה , מעל גיל זה – יש לחבוש קסדה ברכיבה בדרך בין-עירונית.

החוק קובע – מותר לרכוב בשבילי הרכיבה היעודיים לאופניים , ובהיעדרם – רכיבה בשולי הכביש

התקן שאושר מתייחס לפרמטרים הבאים:

  • מהירות האופניים לא תעלה על 25 קמ"ש
  • הספק המנוע יהיה עד 250 וואט
  • מתח הסוללה עד 48 וולט
  • המנוע יכנס לפעולה רק בזמן שהרוכב מדווש

*הערה חשובה: הבקר מזהה פידול קל כמעט ללא מאמץ ומכניס את המנוע לפעולה, ניתן לקבוע את פעילות המנוע ל- 3 האצות לפי מדרג (עזרה קלה- בינונית ורבה)

כשרוכשים אופניים חשמליים חשוב לוודא שהסוללה היא לפחות 36V עם קיבולת של 10AH ומעלה

48V עדיף אם אתם מחפשים כח. חשוב לוודא שגם הבקר והמנוע מותאמים ל – 48V

בנוסף חובה לבדוק שיש לסוללה את כל האישורים הנדרשים ממכון התקנים  +  BMS

מעגל אלקטרוני שנמצא בתוך הסוללה ומווסת בין תאי הסוללה במתח וזרם, סוללה עם BMS יציבה בהרבה מסוללה ללא .(BMS)

זמן הטעינה של הסוללה תלוי במטען. המטען הפופולרי ביותר מספק 2 אמפר לשעה לסוללה וזמן הטעינה הדרוש הוא בין 4-7 שעות.

לקפוץ ממדרכות, להשתתף בתחרויות, להרכיב עוד נוסע ללא כיסא ייעודי לכך, להטעין את הסוללה במטען לא מקורי ,לבצע כל שינוי באופניים.

מומלץ לקרוא את תנאי האחריות ולראות באיזה מקרים האחריות לא תקפה.

כן. חינם! תוך 5 ימי עסקים מיום אישור ההזמנה.

כן. לכל מארז נשלף יש אפשרות לחבר כבל USB לצורך טעינת טלפון או מכשיר אחר באמצע הדרך- הכנס את הכבל לתוך שקע ה-USB והטעינה תתחיל מיד ובאופן אוטומטי. מתח שקע ה- USB הוא .5V
(*לדגמי DIY, יש אפשרות לחבר למארז בעל יציאת USB.)

הנה סיכום כללי שיעזור לכם להתרגל לתיקון:
אז קודם כל אתם לא היחידים, למעשה על פי גוגל, +-75% מהמחפשים בגוגל כותבים בשגיאה " אופניים חשמליות" אך הנה לכם ביאור מאת האקדמיה ללשון העברית בעניין מינם הדקדוקי של שמות אחדים.
אופן אחד, אופניים שניים ( ולא שתיים )המילה "אופניים" משתייכת לקבוצת המילים שהן שמות לחפצים אשר מורכבים משני איברים זהים. בניגוד לחלקי הגוף הזוגיים שרובם ממין נקבה (רגליים ארוכות, עיניים יפות, ידיים חזקות), הרוב המכריע של חפצים אלה הנו ממין זכר. למשל: משקפיים חדשים, מספריים כחולים, מכנסיים קצרים וגם אופניים חשמליים. איך נבדוק? "אופן אחד" – מלשון זכר, אז למה ששני אופנים, ז.א. אופניים יהיו "חשמליות"?

בכל סוללה קיים בקר סוללה שאחראי על כך שהיא לא תרד מתחת לתחום התחתון שלה, וגם שלא תעלה מעל התחום העליון.  בקר זה נקרא BMS וכל עוד הוא איכותי ומתאים לנתוני הסוללה, הוא אמור לעשות את העבודה ולשמור על תאי הסוללה. בקר סוללה BMS סוללת הליתיום זקוקה למערכת ניהול סוללה, כדי לשמור על איזון מתח כל התאים הטוריים, ולספק הגנת זרם/מתח נמוך. תאי הליתיום מיועדים לעבוד בטווח מתחים של V2.9-4.2 ,וכל חריגה מטווח מתחים זה תגרום לקלקול התא ולהוצאתו מכלל שימוש. בקר הסוללה BMS הינו רכיב אלקטרוני המחובר לכל שורת תאי הסוללה הטוריים, וגם מפקח על הקוטב השלילי הראשי היוצא מהסוללה (-).

בקר הסוללה מבצע איזון מתח לתאי הסוללה במהלך כל טעינה, מגן מפני עומס יתר (בקרת זרם), מגן מפני יתר מתח (פריקת זרם באמצעות נגדי פיזור חום), ומגן מפני מתח תאים נמוך, בניתוק שער פריקת הזרם הראשי כאמצעי הגנה מרכזי, שישוב להעביר זרם רק לאחר חיבור הסוללה למטען.

משפיע על המהירות שהסוללה יכולה לפרוק את הזרם שלה ובכך על אורח חיי הסוללה וביצועי הסוללה.

ככל שמספר ה-C גבוה יותר כך הסוללה יכולה לפרוק את הזרם שבתוכה מהר יותר.

אז נשאלת השאלה: האם יותר C זה יותר טוב?

התשובה היא כן בעצם, אבל זה תלוי במערכת אליה הסוללה הולכת להתחבר.

כדי לדעת כמה C נצטרך עלינו להבין איך מחשבים את גובה הצריכה של המערכת החשמלית של האופניים שלנו.

מי שמחליט כמה זרם למשוך מהסוללה אל המנוע הוא לא אחר מהבקר שלנו.

זה לא משנה אם המנוע יכול לקבל 10 וואט או 1000 וואט, מי שמחליט זה הבקר.

זה עובד ככה: הבקר אומר "אני בקר של (לצורך הדוגמא) 10 אמפר", הבקר פונה אל הסוללה ומנסה למשוך ממנה 10 אמפר על מנת להעביר את ה-10 אמפר לתוך המנוע.

* את האמפר שהבקר מושך ניתן למצוא על המדבקה הלבנה שמודבקת עליו אשר אחד מהנתונים הרשומים על המדבקה הינו מספר ולידו האות 'A', למשל '10A', וזה האמפר שהבקר הולך למשוך מהסוללה.

כאן נכנסת החשיבות של ה-C מאחר ואם הסוללה לא יכולה לפרוק את הזרם שלה מהר מספיק על מנת לספק את ה-10 אמפר הנדרש ממנה אז היא הולכת להתאמץ לתת את הזרם הנדרש בכל זאת, ומה קורה כשסוללה מתאמצת? היא מתחממת וכשהיא מתחממת החיים שלה מתקצרים ובמקרים קיצוניים אף מתחילים להשרף תאים בסוללה, וכשזה קורה כל הסוללה יוצאת מאיזון וזה עניין של זמן (די קצר) עד שהסוללה עוברת לעולם יפה יותר.

עדיף שלא. יש לוודא שהתקנה לדגמי DIY חייבת להיות אך ורק על ידי טכנאי מוסמך ובעל נסיון!

בהרכבה עצמית לבסיס ומסילה של מארז הסוללה אשר נמצאים על האופניים חשמליים עצמו, יש לוודא שכול הברגים מחוזקים ובמיוחד יש לחזק את בסיס ההתאמה של הסוללה. מומלץ שטכנאי מוסמך יאשר את ההרכבה כדי להיות בטוחים על ההרכבה וגם למנוע תקלות שלא יוחלפו במסגרת האחריות. יש לוודא שהסוללה החדשה נכנסת לתוך בסיס ההתאמה ומסילת הנעל באופן קל ומתאים. על מארז הסוללה הנשלף ישנו מנעול הנועל את הסוללה. המנעול חייב להתאים למיקום החור על מסילת הנעל. במידה ואינו מתאים, יש ללכת לטכנאי מוסמך ובעל נסיון להתקנה נכונה ובטוחה של בסיס ההתאמה ומסילת הנעל על האופניים החשמליים.

אסור לטעון את הסוללה במקרים הבאים :

  • התחממות יתר של המטען וגוף הסוללה.
  • חוטי המטען גלויים וחשופים, גוף המטען פגום או שבור.
  • ריח חריג או עשן מגוף הסוללה או המטען.
  • בסביבה לחה, בחדרים עם רטיבות ובמקום ללא אוורור מספק.
  • בטעינת הסוללה מחוץ לאופניים חשוב להציב את הסוללה ופתיל הטעינה במקום בטוח הרחק מהישג ידם של ילדים.