מחזורי הטעינה סוללה ליתיום-יון

Chanan Rosin כללי

מחזורי הטעינה סוללה ליתיום-יון

לסוללה LaBatteria יש בסביבות ה 1000 מחזורי טעינה פלוס מינוס על פי רוב, בשימוש נכון ונורמלי בטמפרטורות הנכונות, בטעינה נכונה וגם תחזוקה לפי ההוראות. רבים מגדירים את מחזור הסוללה כפריקה מלאה של כל האנרגיה הטמונה בסוללה, אך אין זה תמיד נכון. יצרנים מעדיפים לאפשר פריקה מקסימלית של עד 80% מאנרגיית הסוללה ולהשאיר כ 20% בסוללה. פריקה שאינה מלאה מאריכה את חיי הסוללה. פריקה מלאה אינה מומלצת בכל מקרה. אם האופניים נכבו לכם עקב פריקה מלאה, רצוי מאוד לטעון את הסוללה בהקדם על מנת למנוע "נטרול" תאים שירדו מתחת למתח המינימום.

הערה: אנו ממליצים לטעון את הסוללה פעם בשלושה חודשים כאשר אינה בשימוש לאורך זמן רב, מכיוון שהסוללה תפרוק את עצמה בזמן זה עד לפריקה מלאה אשר מקצרת ואף הורסת לגמרי את התאים המרכיבים את הסוללה. הפריקה האיטית גם כאשר המכשיר כבוי היא בלתי נמנעת.

אין הגדרת סטנדרט תעשייתי במה שקרוי "מחזור טעינה". סוללה חכמה מסוגלת לנטר את הפריקה ולשנות את אחוזי הפריקה בהתאם למצב קיבולת הבטרייה כך שבתחילה היא פורקת 60% ובהמשך מגדילה את אחוזי הפריקה בהדרגה בהתאם לירידת התפוקה של הבטריה ועל פי מצב קיבולת הבטריה בטעינה מלאה. בסוללה זו תהיה הרגשת הרוכב שלאורך חיי הסוללה הטווח אינו יורד דרמטית.

גם לאופי הפריקה יש משמעות קרדינלית בהשלכות על אורך חיי הסוללה ומחזורי הטעינה. פריקה מהירה יותר משמעותה הגעה למתח המינימום בצורה מהירה יותר ואז, אם בקר הפריקה "חתך" לנו את החשמל וכיבה את האופניים, נוכל לחכות מספר דקות ולהפעלים שוב לזמן נוסף. איך זה קורה?

כאשר מפסיקים את עומס הפריקה על הסוללה בשימוש על e-Bike, הוולטאג' עולה בהדרגתיות חזרה לכיוון הערך הנומינלי היעודי שלו. לכן, רכיבה איטית יותר בסיוע LOW על מנת לשחק באיזון הדק שבין צריכת אנרגיה איטית יותר ונקודת החיתוך של הבקר האלקטרוני.

 

LaBatteria מייצרת מייבא ומשווקת סוללות ליתיום-יון רבי עוצמה, בעלי תכונות ואיכות מצויינות , ובמחירים חסר תקדים. אנו עושים מעל ומעבר לספק השירות והמוצרים הכי טובים עבור לקוחותנו. כיום אנחנו מתמקדים בסוללות עבור אופניים חשמליים.‎ תעשו LIKE בפייסבוק שלנו.