אופניים חשמליים כללי

Chanan Rosin כללי

אופניים חשמליים כללי

 

אופניים חשמליים הם אופניים ממונעים באמצעות מנוע חשמלי קטן המקבל כוח מסוללה חשמלית. בחלק מהדגמים יכול הרוכב להיעזר במנוע גם כאשר הוא אינו מדווש, ובדגמים אחרים המנוע מופעל רק בעת הדיווש. אופניים חשמליים נבדלים מאופנועים בחולשת המנוע (רוב הדגמים מגיעים למהירות של 25-20 קמ"ש עם הספק של 180–500 ואט), וביכולתו של הרוכב לנוע גם באמצעות דיווש בלבד. אופניים חשמליים הם סוג של רכב חשמלי.

יתרונם של אופניים חשמליים הוא באפשרות לנסוע למרחקים גדולים ובמהירות – וזאת כמעט ללא מאמץ. ההבדל בין המאמץ הנדרש לצורך נסיעה על אופניים חשמליים, לעומת אופניים, מאפשר שימוש בהם למטרת הגעה נינוחה אל היעד תוך הגדלת טווחי ניידות ומנגיש אותם כאמצעי תחבורה גם עבור אנשים עם מוגבלות פיזית, או בעלי כושר גופני מוגבל. בכך הם מהווים חלופה אפשרית לאמצעי תחבורה יקרים, עמוסים או מזהמים.

עם פיתוחן של סוללות קלות משקל ובעלות כושר אגירה משופר. גורם נוסף לעלייה בפופולריות שלהם הוא עידוד חקיקתי של מדינות מפותחות כגון ארצות הברית, קנדה, יפן ובריטניה, להשתמש באופניים הללו. בסין השימוש באופניים חשמליים נפוץ בין היתר הודות לחוקים המגבילים את תנועת המכוניות בערים, ולמחירם הנמוך יחסית של האופניים החשמליים.

המערכת החשמלית מורכבת מסוללה, מטען, מנוע, בקר מנוע, ידית תאוצה, ידיות למעצורים, חיישן דיווש/חיישני כוח ואמצעי תאורה.
הדגמים העיקריים של אופניים חשמליים נחלקים לשתי קטגוריות – אופניים עם המנוע בגלגל ואופניים בהם המנוע משולב במערכת ההילוכים. אחד היתרונות של הסוג הראשון הוא בפעולה שקטה יותר של המנוע, בעוד שהסוג השני נהנה מיכולת התאמת העומס על המנוע לתוואי השטח כמו עליות ומישור. מערכות המתחברות להילוכים מצריכות, על פי רוב, הכנסת שינויים בציר הדוושות המרכזי, ואילו מערכות האב מוטור (מנוע בגלגל האופניים) מצריכות החלפת גלגל אחורי או קדמי לגלגל בו מותקן המנוע.

נסיעה על אופניים חשמליים מותרת בישראל החל מגיל 15 ותשעה חודשים וניתן להשיג ערכות להסבת אופניים רגילים לחשמליים הכוללות אחד, או יותר, מבין המרכיבים של המערכת החשמלית. המנוע החשמלי בערכה כזו יכול להיות מחובר לאחד הגלגלים, בתוך אחד הגלגלים, מאחורי הציר המרכזי, או לפניו. בהסבה ייתכן שידרש גם להחליף חלקים קיימים באופניים. למשל, להחליף את שתי ידיות המעצורים בידיות שיש בהן גם מתגים למערכת החשמלית. משקלה העיקרי של ערכת הסבה שכזו נובע מן המצבר/סוללה – בין 3–10 ק"ג, והמנוע – בין 3–8 ק"ג. ערכות אלו אינן חוקיות בישראל.

 

LaBatteria מייצרת מייבא ומשווקת סוללות ליתיום-יון רבי עוצמה, בעלי תכונות ואיכות מצויינות , ובמחירים חסר תקדים. אנו עושים מעל ומעבר לספק השירות והמוצרים הכי טובים עבור לקוחותנו. כיום אנחנו מתמקדים בסוללות עבור אופניים חשמליים.‎ תעשו LIKE בפייסבוק שלנו.